wzrok-cwiczeniaDzięki prostym ćwiczeniom będziemy widzieć wyraźniej a oczy nie będą się przy tym tak męczyły.

Nasz wzrok najlepiej funkcjonuje w ruchu natomiast najbardziej męczy się przy komputerze. Dlatego ważne by oczy ćwiczyć codziennie i o każdej porze. Dzięki temu nasz zmęczony wzrok się zrelaksuje i poprawi. Pierwszym i podstawowym ćwiczeniem jest ruszenie gałkami, chodzi tu o rzucanie krótkimi spojrzeniami i zamykanie oczu. Dzięki temu zauważy się też więcej szczegółów niż normalnie. Wyciągnij przed siebie palec, popatrz na jego czubek, oddalaj i zbliżaj wodząc za nim wzrokiem. Staraj się robić to w ten sposób by Galkami zataczać figury geometryczne czy chociażby litery. Kolejne ćwiczenie to tak zwane palmowanie. Znajdź sobie miejsce, w którym możesz wygodnie usiąść i oprzyj łokcie o stabilne podłoże na przykład o blat. Potem rozprostuj dłonie i zakryj nimi oczy nie dotykając ich. Końce palców skrzyżuj na czole. Wyobraź sobie ptaka w ruchu. Potem popatrz na czarno białą gazetę i powrotem na dłonie. Jeśli mrugasz często, czyli co 2-3 sekundy to jest w porządku. Ale wskazane jest poświecenie kilkudziesięciu sekund na intensywne trzepanie powiekami. Kolejne ćwiczenie to tak zwany czarny punkt. Zamykamy oczy i wyobrażamy sobie kolor czarny np. kropkę, staramy się odprężyć i skoncentrować na niej. Rób tak przez około 15 sekund. Obrysowuj wzrokiem jej kontury Potem otwórz oczy i przeleć wzrokiem po rozłożonej gazecie.