Większość z nas lubi wypoczynek nad wodą, jeśli będziemy stosowali się przy tym do kilku wskazówek, nasze zdrowie i wygląd też zyskają.

Pływanie odziedziczyliśmy od chwili poczęcia bo każdy z nas plusa się w wodach płodowych do czasu narodzin. Nawet noworodek potrafi na kilka sekund wstrzymać oddech pod wodą, to instynkt, co ciekawe po zanurzeniu otwiera on oczy. Wiele badań potwierdziło że pływające dzieci wcześniej raczkują oraz szybciej stawiają pierwsze kroki. Mają też mniejsze problemy w późniejszym czasie z koordynacją ruchową. Wielu wybitnych specjalistów twierdzi że to najzdrowsza aktywność ruchowa, można pływać niezależnie od wieku czy kondycji fizycznej. Sport ten wyrównuje oddech, pracę serca, zwiększa pojemność płuc a do tego modeluje sylwetkę i zwiększa wydolność naszego organizmu. Dzięki niemu łatwiej utrzymać prawidłową masę ciała i szybko schudnąć. Ta forma ruchu jest szczególnie zalecana osobom otyłym bo możemy zrzucić kilogramy bez zbędnego obciążania stawów skokowych, kolanowych oraz kręgosłupa. Po prostu w wodzie jesteśmy lżejsi a jednocześnie opór wody sprawia że pracuje większa liczba mięśni niż zazwyczaj. Pływanie jest szczególnie polecane przy bólach pleców. Wiele kobiet traktuje także pływanie jako przygotowanie do porodu.