wapnW organizmie zdrowej dorosłej osoby stale powinno być ponad kilogram wapnia. W 99 % znajduje się on w kościach, pozostała ilość znajduje się w zębach i krąży w organizmie. Pomaga on w przesyłaniu impulsów przez nerwy i bierze udział w skurczu mięśni.

Jest on bardzo ważny a my zapominamy o nim i zwykle zbyt mało go spożywamy, w rezultacie m9oże mieć to poważne konsekwencje. Jeśli spożywamy go zbyt Mao to zwykle zaczyna się od problemów ze snem, zmęczenie, zawroty głowy i mrowienie w palcach. Jeśli jednak wapnia brakuje w większych ilościach to może pojawić się ból brzucha i klatki piersiowej. Mogą też przydarzać się napady tężyczkowe, czyli np. kurcze mięśni rąk i twarzy. Jeśli występuje deficyt to nas organizm uzupełnia ten pierwiastek. Zastanówmy się, zatem co jeść by mieć jak najwięcej wapnia w organizmie. Najbogatszym jego źródłem jest mleko i jego przetwory. Sporo też jest go w konserwach rybnych, szczególnie w tych, które jemy wraz ośćmi. Wapń występuje też w znacznej ilości w niektórych warzywach z tym, że nie jest on już tak dobrze przyswajany. Dodam jeszcze, że jednym z czynników ryzyka nowotworu jelita grubego jest właśnie brak wapnia w organizmie, szczególnie u osób po 60 roku życia. Obecność wapnia ma prawdopodobnie znaczenie w profilaktyce nowotworu piersi i jajników.