zdrowe serceNajbardziej szkodliwy dla tego organizmu jest brak ruchu. Nie wszyscy wiedzą że aby serce poprawnie pracowało potrzebuje ruchu na świeżym powietrzu, wystarczy spacer. Podobnie sercu szkodzi tłuszcz. Najbardziej niepożądany jest tłuszcz który gromadzi się w okolicy pasa, sprzyja on wtedy nadciśnieniu i cukrzycy. Natomiast choroby te mogą uszkodzić naczynia krwionośne, także te które znajdują się przy sercu.

Dlatego należy uważać by za bardzo nie przytyć. U kobiet tali nie powinna mieć więcej niż 88 cm, a u mężczyzn 102 cm. Pamiętajmy też o tym że spożywanie dużej ilości tłuszczów zwierzęcych podnosi poziom złego cholesterolu oraz sprzyja nadwadze. Dlatego w naszej diecie substancje takie jak mięso wędliny , masło, smalec powinny występować w ograniczonych ilościach. Natomiast w naszej diecie powinno być jak najwięcej warzyw i owoców oraz pieczywa pełnoziarnistego. Substancje zawarte w tych produktach obniżają poziom złego cholesterolu. Nie zapominajmy także o tym by w naszej diecie znalazły się ryby morskie które są magazynem kwasów omega 3. Musimy ograniczyć także ilość soli zawartej w pokarmach ponieważ przyspiesza ona rozwój miażdżycy.