zdrowa-dietaWiększość kobiet znacząco przybiera na wadze po menopauzie. Charakterystyczne w tym okresie jest odkładanie się tłuszczu pomiędzy narządami wewnętrznymi a także w rejonie karu, nóg i rąk. Winne są tu męskie hormony, które w tym wieku zaczynają dominować, ponieważ żeńskich jest wtedy znikoma ilość.

W związku z tym obniża się ilość wydzielanej przez mózg serotoniny a to ona głównie trzyma w ryzach apetyt na słodycze. W większości przypadków leczy się otyłość za pomocą hormonalnej terapii zastępczej. Zażywanie estrogenu w okresie menopauzy przywraca poziom hormonów i sprzyja chudnięciu. Otyłość postępuje bardziej, jeśli nie ma ruchu na Świerzym powietrzu, je się zbyt nieregularne posiłki oraz zbyt mało się śpi. Dlatego sukcesem może być aktywność fizyczna. Wskazany jest też trening siłowy z obciążeniem. Trzeba by go wykonywać dwa razy w tygodniu. Poleca się też jak najbardziej ćwiczenia aerobowe. Istnieją różne ich rodzaje, ale maja wspólną cechę, mięsnie są w ciągłym ruchu i wykonują umiarkowany wysiłek, przez co najmniej 30 minut. Wskazane są, zatem takie lekkie ćwiczenia wykonywane przynajmniej trzy razy w tygodniu. Panie, które nie chcą stosować HTZ mogą spróbować skuteczności preparatów z fito estrogenami albo wprowadzić do swej diety substancje roślinne.