cynkJest to bardzo ważny pierwiastek śladowy w naszym organizmie, jest on odpowiedzialny za pracę kilkudziesięciu enzymów. Dość łatwo jest o jego Niedobów, ponieważ jest go najwięcej w produktach, których zbyt często nie jadamy. Jest on w owocach morza, wątrobie wieprzowej i drobiowej, fasoli, kaszy gryczanej i w produktach pełnoziarnistych żytnich.

Jeśli masz zbyt mało tego pierwiastka w organizmie to może to się objawiać źle gojącymi się ranami, słabymi włosami i zajadami w kącikach ust. Sygnałem mogącym o tym świadczyć jest też spadek apetytu pogorszenie pamięci i zmęczenie. Osoby spoczywające za mało cynku odczuwają tez mniejsza ochotę na seks. Zaobserwować u nich można tez gorszą niż u innych tolerancję na alkohol oraz słabe odczuwanie smaków i zapachów. Organizm, któremu brak cynku jest mało odporny na infekcje wirusowe i bakteryjne. Lekarze twierdzą, że do prawidłowego funkcjonowania organizm kobiet potrzebuje około 13mg cynku dziennie. Żeby pokryć to zapotrzebowanie powinno się zjeść 10 dag wątroby wieprzowej, fasoli albo żytniego chleba pełnoziarnistego. Zatem wcale nie jest prosto dostarczyć odpowiednia ilość cynku do naszego organizmu.